2026 nærmer sig – tid til at sikre de bedste Influencer samarbejder
- ContentClub

- 7. nov.
- 2 min læsning
Vi planlægger 2026 – I en Influencer branche der vokser hurtigt
I disse uger sidder vi og planlægger 2026. Der er travlt – influencerbranchen vokser markant, og mulighederne bliver kun større for brands, der er tidligt ude. Her er et par tal, der underbygger efterspørgslen:
Her er de vigtigste indsigter fra Dentsu Creative 2025 CMO Report:
90 % af CMO’er mener, at influencer indhold giver mere engagement end traditionel reklame
89 % mener, at “relatable” creators leverer bedre performance end kendisser (96 % i Kina, 93 % i USA, 92 % i Canada)
87 % planlægger at arbejde med et stort antal influencers næste år
91 % ser brandopbygning som et partnerskab mellem brands, creators og platforme (+14 procentpoint på ét år)
84 % siger, at de skal vinde “share of culture” – ikke bare “share of voice” (88 % blandt B2C-markedsførere)
39 % planlægger at investere 20–30 % af deres marketingbudget i Influencer marketing, mens 27 % planlægger at investere over 30 %
Influencer led ads får op til 73 % mere opmærksomhed end brand led creative (7,3 sek. vs. 4,2 sek.)
Sikre jeres plads i influenternes kalender for 2026
Vi sidder allerede og planlægger næste års kampagner sammen med vores mange influenter – fra livsstil og sport til mad og familie. Vil I sikre jer de bedste samarbejdsmuligheder, er det nu, I skal kontakte os. Jo tidligere vi taler sammen, desto bedre kan vi skabe et match, der giver mening for både jeres brand og vores profiler.
Se oversigten over muligheder vi er vildt stolte over at præsentere:






















Se mere på www.contentclub.dk
Eller kontakt os på collab@contentclub.dk





Kommentarer